نصب ساندویچ پانل | نصب و اجرای ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل در ساختمان ها به جای استفاده از آجر و سیمان دارای مزایایی است که آن را به یکی از مصالح برتر تبدیل کرده است.ساندویچ پانل سازه ای است که به عنوان یکی از مصالح ساختمانی جدید معرفی می شود. به طور کلی ساندویچ پانل سازه ای چند لایه متصل به هم است که دارای انواع مختلفی می باشد.

ساندویچ پانل دیواری و سقفی انواع این مصالح می باشند که هر یک از آنها نیز در انواع مختلفی ساخته می شوند. در واقع این سازه یکی از انواع سازه های از پیش ساخته می باشد که در ساخت و ساز های مختلف از آن استفاده می کنند. پانل ها به عنوان پانل های عایق بندی نیز شناخته می شوند. همچنین به عنوان پانل های کامپوزیت معرفی می شوند. البته وظیفه اصلی این پانل ها عایق حرارت و فاکتور های جوی می باشد.

از این سازه در ساخت دیوار و سقف نیز استفاده می شود. در واقع استفاده از این سازه برای پوشش نمای بیرونی و روکش خارجی ساختمان استفاده می شود. از ویژگی های منحصر به فرد ساندویچ پانل می توان به قیمت مناسب و ارزان این نوع از مصالح اشاره کرد. مقرون به صرفه بودن و طول عمر آن و وزن سبک و مناسب این مصالح از نکات مهم و ویژگی های اصلی آن به شمار می روند.

بهترین کیفیت ساندویچ پانل در ایران

مقاومت در برابر عوامل شیمیایی

چسبندگی فوم به ورق، مقاومت در برابر عوامل شیمیایی و آتش همچنین در برابر رطوبت، عایقی مناسب در برابر صدا، سرما و گرما همچنین تحمل قابل توجه در برابر فشار بار های وارد شده از ویژگی های این سازه می باشند. هر یک از این ویژگی ها دلیل محکمی برای انتخاب ساندویچ پانل به جای مصالح سنتی مانند آجر و سیمان می باشند.

هر یک از انواع این سازه در نصب و اجرا با یکدیگر تفاوت هایی دارند. سهولت در نصب ساندویچ پانل و همچنین ویژگی های ذکر شده آن باعث شده تا استفاده از این سازه جایگزینی مناسب بر مصالح سنتی باشد. همچنین ساندویچ پنل دارای یک ویژگی عالی برای مصرف کننده می باشد که قابل سفارش دادن این سازه در ابعاد و اندازه های دلخواه مشتری است. حمل و نقل ساده ساندویچ پانل در زمان ساخت به دلیل قطعات مجزا برای ساخت ساختمان پیش ساخته کار را برای ساخت بنا مد نظر ساده کرده است. در ادامه این مقاله بیشتر با این مصالح ساختمانی آشنا خواهیم شد.

مراحل نصب ساندویچ پانل

همیشه قبل از نصب هر نوع سازه از پیش آماده من جمله نصب ساندویچ پانل بایستی زیرسازی سازه را آماده سازی کرد. اجرای مرحله زیر سازی بسیار مهم است زیرا کیفیت نهایی کار به زیرسازی اصولی و حرفه ای بستگی دارد.

استفاده از زیرسازی فلزی با پروفیل های آهنی بهترین گزینه برای داشتن زیرسازی اصولی و نصب ساندویچ پنل می باشد. پروفیل های آهنی با استفاده از عملیات جوشکاری به هم متصل می شوند. پس از آماده سازی زیر سازی نوبت به نصب ساندویچ پانل سقفی و یا دیواری است. محل قرار گرفتن پانل ها بر روی سازه زیرین و یا شاسی ساختمان است که به صورت طولی و عرضی نصب خواهند شد. استقرار پانل ها به وسیله ناودانی مخصوص با ضخامت تقریبا 1.5 تا 2 میلیمتری صورت می گیرد.

ناودانی توسط پرچ به شاسی و سازه زیرین متصل می شوند که فاصله هر پرچ 25 الی 30 سانتی متر می باشد. به طور کلی نصب هر یک از انواع ساندویچ پانل ها دارای تفاوت هایی در اجرا می باشند. به طور مثال در زمان نصب ساندویچ پانل دیواری بایستی قسمتی را به عنوان پنجره برش داد. نصب قطعات پانل با استفاده از پیچ های سرمته دار صورت می گیرد. پیچ زدن و محکم کردن ساندویچ پانل ها به صورت یک متر مربع محاسبه می شود.

به این صورت که هر متر مربع سه پیچ سرمته دار نصب می شوند. لازم است از واشر های پلاستیکی و یا آهنی برای محکم کردن پیچ ها استفاده کرد. قبل از جفت شدن پانل ها به پروفیل های آهنی لازم است محل درز های پانل را با اسپری پلی اورتان اسپری کرد. این عمل برای آب بندی کامل سازه لازم و ضروری است.

استفاده از ورق فلاشینگ و آبرو

سپس قسمت دیگری از ساندویچ پانل قبل از عمل آمدن پلی اورتان بایستی نصب شود. مرحله مهم در نصب ساندویچ پانل که تقریبا در انتهای کار انجام می شود استفاده از ورق فلاشینگ و آبرو برای درزگیری و آب بندی نهایی سازه می باشد.

آبرو و فلاشینگ مورد استفاده در هر قسمتی از سازه قابل نصب می باشد البته منظور از قسمت های درز و بسط های ساندویچ پانل است. پس از نصب هر یک از قطعات ساندویچ پنل نوبت به اسپری کردن پلی اورتان می رسد.

تمامی قسمت های که با توجه به نظر نصاب نیاز به چسب کاری داشته باشد چسب اسپری خواهد شد. درز ها و محل نصب فلاشینگ ها معمولا به چسب پلی اورتان برای آب بندی نیاز دارند. نکته مهم در خصوص نصب ساندویچ پانل استفاده از نیروی کار حرفه ای و کاربلد است. مهارت و تخصص افراد در نصب این سازه بسیار مهم است و کیفیت کار و همچنین استقامت آن به مهارت آنان بستگی دارد.

نکات مهم در نصب ساندویچ پانل

هر یک از انواع سازه های ساندویچ پانل در نصب خصوصیات و نکات مهمی دارند که بایستی به آن ها توجه نمود. نصب ساندویچ پانل به عنوان نسل جدیدی از ساختمان های پیش ساخته تحولی اساسی در صنعت ساخت و ساز به وجود آورده است. به همین جهت نصب سازه بسیار مورد توجه سازندگان می باشد.

مراحل نصب ساندویچ پانل در متن فوق به صورت کلی توضیح داده شد. اما در نصب هر یک از قطعات این سازه بایستی به نکات مهمی توجه داشت تا کیفیت کار در سطح بالایی قرار بگیرد. می دانیم که ساندویچ پانل های سقفی ساخت سقف ساختمان ها و ساندویچ پانل های دیواری ساخت دیوار های سازه را برعهده دارند.

نصب پانل های دیواری

در نصب پانل های دیواری بایستی به فاصله ستون ها و عرض کلی سازه توجه داشت. محل نصب پانل ها به صورت دقیق مشخص شوند و ارتفاع آن ها کاملا در زمان نصب در نظر گرفته شوند. همچنین لازم است در زمان نصب به شدت باد منطقه نیز توجه کرد.

زیرا هر یک از موارد بالا در نصب پانل های دیواری تاثیر گذار می باشند. لازم به یادآوری است در صورتی که به هر یک از این موارد توجه نشود نصب پانل با مشکل مواجه خواهد شد. نکته مهم دیگر در زمان نصب ساندویچ پانل توجه به کیفیت مصالح می باشد. حتما برای نصب از پیچ های واشر دار مخصوص ساندویچ پانل استفاده شود.

برای آب بندی کامل و مطمئن ساندویچ پانل بایستی از نوار چسب های مخصوص و چسب سیلیکون استفاده کرد. در کل نصب ساندویچ پانل بسیار حساس و نیاز به ظرافت کاری دارد. علت یکپارچه دیده شدن ساختمان نر و مادگی پانل ها و نحوه اتصال پیچ ها و پوشش آنها می باشد. در این صورت دقت در نصب پانل ها نکته مهمی است که بایستی به وسیله نیروی کار خبره صورت بگیرد.

اجرای ساختمان با ساندویچ پانل

اجرای ساختمان با پانل ساندویچ

اجرای سقف و دیوار های ساختمان با نصب ساندویچ پانل سبک نوین و امروزی است. امر ساختمان سازی با وجود پانل های حرارتی و از پیش ساخته دچار تحولی عظیم شده است. کاربرد های فراوان این مصالح باعث شده اند تا در ساخت انواع ساختمان های مختلف با کاربری های متفاوت از ساندویچ پانل استفاده کرد.

اجرای ساختمان با ساندویچ پانل دارای مزایای زیادی است. مهم ترین مزیت نصب ساندویچ پانل در ساختمان سازی هزینه کم و سرعت ساخت و ساز می باشد. همیشه هزینه در مسئله ساخت ساختمان مهم ترین فاکتور برای شروع عملیات است.

اجرای ساختمان با ساندویچ پانل در بردارنده هزینه کم می باشد. عمر مفید ساختمان نیز مسئله مهم دیگری است که پانل های از پیش ساخته برای ساختمان فراهم خواهد کرد. ماندگاری طولانی ساختمان به دلیل مقاومت و استفاده از مصالح با کیفیت دلیلی دیگر برای اجرای ساندویچ پانل می باشد.

بازسازی ساختمان بدون کنده کاری و تخریب نیز مورد مهم دیگری است که باید به آن اشاره کرد. بدون هیچ تخریبی می توان در صورت لزوم پانل های نصب شده را تعویض کرد. این سازه با وجود همه این ویژگی ها دارای مقاومت زیاد در برابر خطرات طبیعی است.

مقاومت در برابر خوردگی و فرسودگی در نتیجه عوامل های طبیعی و محیطی و ضد قارچ بودن ساختمان با نصب ساندویچ پانل از دیگر مزایای این مصالح می باشند. عایق حرارت، حریق و صوت پانل ها موجب مقاومت و جلوگیری از اتلاف انرژی خواهند شد. همچنین تنوع رنگ و طرح ساندویچ پانل همه سلایق افراد را تحت پوشش قرار داده است.

نصب و اجرای پانل ساندویچ در مدل های مختلف

نصب ساندویچ پانل با توجه به نوع آن مزایای مهمی برای ساختمان خواهد داشت. بسته به نوع و مدل ساندویچ پانل می توان اولویت هدف از ساخت ساختمان را شناسایی کرد. مدل های متنوع پانل های از پیش ساخته شامل ساندویچ پانل دیواری، سقفی، سردخانه ای، پانل های نسوز، پانل های پلی یورتان و پشم سنگ می باشند.

نصب ساندویچ پانل و اجرای ساختمان با هر یک از انواع این مصالح دارای جزئیاتی می باشند که بایستی به این جزئیات در زمان اجرا توجه نمود. در ادامه هدف از نصب هر یک از انواع مدل های فوق را عنوان خواهیم کرد.

ساندویچ پانل دیواری ورقه های سه لایه می باشند که لایه میانی آنها از فوم تزریقی پلی یورتان، پلی استایرن و فوم اکس پی اس ساخته شده است. به همین جهت عابق رطوبتی بسیار مناسبی خواهد بود. این پانل برای پوشش دیوار ها استفاده می شود. ساخت کانکس، سوله، کارخانه ها و … از کاربرد اجرای این نوع پانل می باشند.

نصب ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی ورقه ای مشابه به پانل های دیواری می باشد. اما ضریب حرارتی پایین تری نسبت به پانل های دیواری دارد. جنس این پانل ها گالوانیزه و آلوزینک بوده که عایق مناسب حرارتی و صوتی مناسبی خواهد بود. دلیل آن استفاده از فوم پلی یورتان می باشد.
ساندویچ پانل سردخانه ای نوعی از پانل با ضخامت 8 الی 20 سانتی متری می باشد. همانطور که از نام آن مشخص است برای ساخت سوله های سردخانه ای و یا ساختمان های بزرگ و تونل های ساختمان های صنعتی استفاده می شود.

ساندویچ پانل نسوز از دیگر انواع ورقه های از پیش ساخته می باشند. همانطور که از نام آن مشخص است غیر اشتعال زا بوده و در صورت آتش گرفتن خاموش می شوند. کاربرد استفاده آن در ساخت کوره ها می باشد زیرا در برابر حرارت زیاد مقاوم می باشند.

ساندویچ پانل پلی یورتان بهترین نوع از پانل های ساخته شده می باشد. زیرا عایق مناسب حرارتی و صوتی است. همچنین دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت و وزن بوده و در عین حال وزن بسیار کم تری در مقایسه با انواع دیگر دارد. ساخت این نوع پانل به شیوه PIR یا روش PUR به اضافه گاز B141 می باشد.

ساندویچ پانل پشم سنگ نوعی از پانل که مهم ترین ویژگی آن ضد حریق بودن پانل می باشد. در ساخت آن از پشم سنگ استفاده شده است به همین جهت عایق مناسبی در برابر حرارت است. در ساخت انواع ساختمان های فولادی صنعتی و مورد استفاده در دیوار و سقف ساختمان می باشد.

ساندویچ پانل چیست

اجرای سقف با ساندویچ پانل چه مزایایی دارد؟

اجرای سقف ساختمان با نصب ساندویچ پانل دارای مزایایی است که پوشش ساختمان را بی عیب و نقص خواهد کرد. همانطور که می دانیم ساندویچ پانل سقفی نوعی از پانل های ورقه ای است که خصوصیات منحصر به خود را دارد. نصب ساندویچ پانل سقفی در انواع مختلفی انجام می شود. ساندویچ پانل ذوزنقه ای دو ورق گالوانیزه، طرح سفالی، پیچ مخفی، ساده و شادولاین 3 و 5 گام از انواع ساندویچ پانل های سقفی می باشند.

ساندویچ پانل سقفی در مقایسه با پانل دیواری دارای گام های بلندتری است به همین جهت استفاده از آن موجب آب بندی ساختمان می شود. درگیر بودن سقف ساختمان با آب باران و برف دلیلی برای استفاده از عایق های رطوبتی می باشد.

همچنین در زمان نصب پانل سقفی بایستی از فلاشینگ نیز استفاده کرد. فلاشینگ های به کار رفته شده در سقف ساختمان نقش هدایتگر آب را دارند و مانند جوی آب عمل می کنند. اما مزایای نصب ساندویچ پانل سقفی به دلیل استفاده از پلی یورتان و پلی استایرن به قرار ذیل می باشند؛

 وزن سبک

مقاومت بالا در برابر آلودگی های شیمیایی و هوا

ضد حریق بودن

دارای عمر طولانی

کاهش هزینه به دلیل نصب آسان و سریع

داشتن مقاومت بالا در برابر انقباض و انبساط های شب و روز و رطوبت

سازگار بودن با انواع اقلیم های آب و هوایی

تنوع در رنگ و طرح

قابلیت مونتاژ و دمونتاژ

نحوه اجرای ساندویچ پانل دیواری چگونه است

همانطور که پیش تر نیز گفته شد نصب ساندویچ پانل های دیواری نیاز به رعایت برخی از نکات و مسائل دارد. زیرسازی سازه بایستی به صورت اصولی و حرفه ای انجام شده باشد. برای انجام این مهم در وهله اول بایستی به فاصله ستون ها دقت کرد. همچنین توجه به وزش باد منطقه نکته مهم دیگری است که در نصب ساندویچ پانل بایستی به آن توجه نمود. ارتفاع پانل ها و نحوه نصب هر یک از آن ها نیز در نصب پانل های دیواری به پروفیل های آهنی بسیار مهم می باشند.

اسکلت سازه نقش مهمی در استحکام نصب ساندویچ پانل دیواری دارد. پروفیل ها تکیه گاه مناسبی برای پانل ها می باشند از این رو برای افزایش استحکام سازه بایستی به نحوه اتصالات سازه زیرین توجه نمود. با توجه به نوع سازه و محل نصب پانل های دیواری ورقه ها صورت عمودی و یا به صورت افقی نصب خواهند شد. نصب نر و ماده گی پانل ها با اتصالات پیچ های واشر دار مخصوص به پایان می رسد. پیچ های سرمته گالوانیزه بهترین مورد برای نصب پانل دیواری می باشند. پس از نصب پانل ها لازم است تا آب بندی سازه به صورت کامل انجام شود.

در هر نوع سازه قرارگیری پانل دیواری متفاوت از سازه ای دیگر می باشد. در صورتی که سازه زیرین و یا اسکلت سازه به صورت حرفه ای طراحی و نصب شده باشد نصب ساندویچ پانل ها بدون زحمت و به صورت دقیق خواهد بود.

حتما قبل از اینکه پانل های دیواری در جای خود کامل فیکس شوند از اسپری پلی یورتان برای درزبندی و آب بندی استفاده کرد. قبل از اینکه چسب به صورت کامل خشک شود اتصال بعدی را بایستی انجام داد.

هزینه نصب ساندویچ پانل چقدر است؟

قیمت نصب ساندویچ پانل به صورت هر متر مربع محاسبه می شود. انواع ساندویچ پانل برای ساخت سازه وجود دارند که هر یک دارای تفاوت هایی در هزینه و قیمت نهایی هستند. برآورد هزینه نصب ساندویچ پانل منوط به ابعاد و نحوه زیرسازی سازه می باشد.

قیمت هر متر مربع نصب پانل نیز یکی دیگر از موارد تعیین کننده می باشد. نصاب ساندویچ پانل بر اساس متر مربع هزینه دستمزد خود را مشخص خواهد کرد. به طور کلی فاکتور های متعددی در تعیین نرخ نصب ساندویچ پانل دخیل می باشند.

ساخت سازه زیرین پنل ها

همانطور که گفته شد ساخت سازه زیرین پانل ها قیمت مشخصی دارد. به این معنی فاصله تکیه گاه های اصلی هر میزان بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. زیرا کار نصب سخت تر خواهد بود و نیاز به زحمت بیشتری برای نصب ساندویچ پانل است. هر متر مربع نصب پانل به تعداد مشخصی مثلا به یک پیچ سرمته فلزی از جنس گالوانیزه نیاز است. در نتیجه خرید و تهیه پیچ های سرمته نیز خود دارای هزینه مشخصی می باشند. که نوع با کیفیت تر آن معمولا گران تر است.

همچنین واشر های مورد استفاده که برای محکم کردن پیچ سرمته مورد استفاده قرار می گیرند نیز برای نصب ساندویچ پانل نیازند. پس هزینه ای را باید برای تهیه واشر های سرپیچ در نظر گرفت. هزینه برلین های مورد استفاده نیز فاکتور بعدی در تعیین قیمت می باشد.

میزان پلی یورتان و چسب مورد استفاده شده برای عایق بندی پانل ها و میزان مصرف ورق فلاشینگ و آبرو مصرفی نیز از عوامل دیگر مهم در تعیین قیمت می باشند. در نهایت هزینه نصاب برای تخمین نهایی هزینه نصب ساندویچ پانل در نظر گرفته خواهند شد. برآورد هزینه نصب پانل و ساخت نهایی سازه به عوامل های فوق الذکر بستگی دارد. با این وجود با جمع کردن تمامی هزینه ها باز هم ساخت و نصب ساندویچ پانل ارزان تر از ساخت بنا با مصالح سنتی دیگر خواهد شد.

هزینه نصب و اجرای ساندویچ پانل

اجرای ساندویچ پانل در تهران

ساخت ساختمان با نصب ساندویچ پانل در سال های اخیر رونق بسیار زیادی در کشور داشته است. اجرای ساندویچ پانل در تهران و بسیاری از مناطق باعث شده است تا ساخت و ساز ها در مسیر بهتری قرار بگیرند و صرفه جویی زیادی در صرف هزینه ها شود.

شرکت های زیادی در تهران مشغول به فعالیت در زمینه ساخت ساندویچ پانل می باشند که مهارت و تجربه مهم ترین ویژگی آنها برای انتخاب به عنوان سازنده می باشد. از این جهت اگر در تهران و یا مناطق اطراف آن قصد ساخت ساختمان با استفاده از ساندویچ پانل دارید بایستی به فکر همکاری با بهترین شرکت فعال در این زمینه باشید.

قطعات جانبی ساندویچ پانل

برای نصب ساندویچ پانل قطعا به قطعات جانبی نیاز است تا اتصال این سازه محکم و بدون نقص انجام شود. از قطعات جانبی ساندویچ پانل می توان به فلاشینگ، فینیشر، تیزه سقفی و انواع پیچ ها اشاره نمود. وجود این قطعات برای اتصال و نصب ساندویچ پانل بسیار ضروری می باشند. البته با توجه به نوع سازه استفاده نوعی از این قطعات بیشتر شده و یا کلا حذف خواهد شد. البته که برای ساخت ساختمان ها با استفاده از ساندویچ پانل به قطعات جانبی زیادی احتیاج نخواهد بود.

اما استفاده از برخی قطعات اجتناب ناپذیر است. فلاشینگ، آبرو، پیچ سرمته، تیزه سقفی و فینیشینگ از قطعات مورد نیاز می باشند. فلاشینگ ها قطعاتی برای پوشش زاویه های ساختمان می باشند که برای زیبا تر شدن سقف ساختمان و برای آب بندی مورد استفاده قرار می گیرند. این قطعه دارای انواع مختلفی می باشند. فلاشینگ به عنوان پوشش لبه پنجره ها، درپوش و پوشش خرپای شیروانی مورد استفاده قرار می گیرند.

دیگر قطعات جانبی پانل

این قطعه از کنده شدن پانل ها نیز جلوگیری می کند. فلاشینگ های با ورقه های روغنی، گالوانیزه و سیاه با انواع ضخامت ها عملکرد های مختلف دارند.آبرو نیز از دیگر قطعات جانبی می باشند که برای پوشش لبه های پانل سقفی مورد استفاده قرار می گیرد که همانند جوی آب هدایت آب باران و برف را بر عهده دارد.

فینیشر نیز برای پوشش دادن لبه های پانل استفاده می شود. زیبا سازی ساختمان و محافظت از نصب ساندویچ پانل ها کاربرد این قطعات می باشند. جنس این قطعه معمولا از گالوانیزه رنگی و یا فویل های آلومینیوم می باشد.پیچ سرمته دار وظیفه اتصال و نصب ساندویچ پانل را به سازه زیرین دارد.

تیزه سقفی نیز از دیگر قطعات جانبی می باشد که برای پوشش دادن لبه پانل های سقفی شیبدار استفاده می شود. محافظت و زیبا سازی دو کاربرد استفاده از این قطعه می باشند. جنس تیزه سقفی فویل آلومینیومی و گالوانیزه رنگی می باشد.

استفاده از ساندویچ پنل چه مزایایی دارد؟

توسعه تکنولوژی همه جوانب زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است. قطعا صنعت ساختمان سازی نیز از این توسعه و رشد بی بهره نبوده است. سازه های از پیش ساخته و مصالح های جدید ساختمانی گویایی این مسئله می باشند. نصب ساندویچ پانل و سازه های از پیش ساخته یکی از حالت هایی در ساختمان سازی است که با توسعه تکنولوژی به وجود آمده اند. مصالح جدید دارای کیفیت بالا، مقاومت بالا و همچنین کاربرد های فراوانی است.

ساندویچ پانل به دلیل متریال ساخت و همچنین نحوه تولید آن ظرفیت بالای داشته و بیشتر از وزن از خود را تحمل می کند. تحمل وزن به معنی تحمل بار ساختمان می باشد. می دانیم که پانل ها برای پوشش سقف و دیوار ها استفاده می شوند.

پانل های مورد استفاده با فولاد و بتن مقایسه می شوند و این مقایسه به معنی کیفیت و مقاومت بالای این مصالح ساختمانی است. ساندویچ پانل از یک هسته مقاوم و دو لایه بیرونی فلزی ساخته شده است که برای هر سازه ای کاربرد دارد.

کاربرد نصب ساندویچ پانل

کاربرد استفاده از نصب ساندویچ پانل در ساخت انواع مدارس، درمانگاه سیار، ویلا های پیش ساخته، مناطق مسکونی و یا مجموعه های مسکونی، بیمارستان ها، سقف کاذب بسیاری از مکان های سرپوشیده مانند ورزشگاه ها، سوله کارخانه جات و سازه های فضایی می باشند.

همچنین در ساخت انواع کانکس و کانتینر، سالن ها و انبار ها و همچنین صنایع دفاعی، کمپ های تفریحی و تحقیقاتی، ساخت دفاتر تجاری و اتاق کنترل و فرمان و … از ساندویچ پانل استفاده می شوند. قطعا به دلیل استفاده از متریال هایی چون فوم پلی یورتان در ساخت پانل ها که ضد حریقی مناسب است می توان از این سازه در ساخت بسیاری از ساختمان ها با کاربری های مختلف استفاده کرد. در کل انواع مختلفی از ساندویچ پانل وجود دارند که هر یک برای موارد مختلفی مناسب می باشند. ساخت و نصب ساندویچ پانل نیازی به مصالح زیادی ندارد.

آیا ساخت ساختمان با ساندویچ پانل به صرفه است؟

پاسخ به این سوال که آیا ساخت ساختمان با نصب ساندویچ پانل به صرفه است یا خیر در ذیل و طول متن بار ها به آن اشاره شد. قطعا صرف هزینه کم در ساخت ساختمان با استفاده از ساندویچ پانل یکی از مزیت ها و ویژگی هایی این روش ساخت می باشد.

قیمت ساختمان های از پیش ساخته با استفاده از نصب ساندویچ پانل باعث شده است تا هزینه نهایی ساخت ساختمان تا چندین برابر ارزان تر از ساخت سنتی شود. همیشه سیر مسیر و زمان طولانی در بردارنده هزینه های زیادی در ساخت و ساز است.

مقاومت و استحکام ساختمان های از پیش ساخته با جنس ورقه های ساندویچ پانل بسیار بیشتر از مصالح های سنتی است. در زمان وقوع زلزله بیشترین تلفات مربوط به ریزش مصالح سنگین وزن می باشد. اما این مصالح به دلیل مقاومت بالا دچار ریزش نمی شوند و وزن بسیار سبکی نیز دارند.

هزینه ساخت ساختمان با ساندویچ پانل با توجه به فاکتور های مختلف متغیر می باشد. اما اگر بخواهیم همان ساختمان با امکانات رفاهی و متراژ تعیین شده را با مصالح سنتی بسازیم قطعا در بردارنده هزینه ای چند برابر برای ما خواهد بود. پس از هر جهت ساخت ساختمان با ساندویچ پانل به صرفه می باشد.

هزینه اجرای ساندویچ پانل

بهترین ساندویچ پنل باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

Installation of sandwich panels و استفاده از آن در سازه ها برای کارکرد های مختلف طراحی شده است. ساندویچ پانل فقط یک سازه از پیش ساخته برای ساخت ساختمان با قیمت مناسب و یا به صورت سریع و ساده نیست. بلکه ساندویچ پانل عایق مناسب برای انواع فاکتور های جوی و عایق های حرارتی نیز می باشد.

ساندویچ پانل انواع مختلفی دارد که شاید بهترین نوع آن دارای همه ویژگی های یک سازه خوب و مقاوم می باشد. وزن سبک و ضخامت کم، مقاومت بالا در برابر فاکتور های جوی و حرارتی، قابل استفاده در ساخت انواع ساختمان با کاربری های مختلف و تنوع در طرح و رنگ از ویژگی های بهترین نوع این سازه می باشند.

ساندویچ پانل پلی اورتان

به نظر می رسد یکی از بهترین انواع این سازه که ویژگی های بالا را دارا می باشد ساندویچ پانل پلی اورتان است. همانطور که در ذیل متن اشاره شد ساندویچ پانل پلی اورتان به دو شیوه ساخته می شود که نوع PUR بهترین نوع ساندویچ پانل می باشد.

این ساندویچ پانل برای کاربرد های مختلف و گوناگون استفاده می شود. این مدل از ساندویچ پانل به دلیل استفاده از دو برابر بهره وری انرژی نسبت به پلی استایرن به لحاظ عایق حرارتی و ویژگی های مکانیکی بهترین نوع سازه معرفی شده است.

استفاده از این مدل به دلیل ویژگی های منحصر به فرد بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده و تبدیل فوم سخت به عنوان عایق، حالت ارتجاعی و لاستیکی داشتن و همچنین پوشش ضد خوردگی باعث شده اند تا این مدل از سازه بهترین نوع در میان انواع مدل های ساندویچ پانل شناسایی شود.

ساندویچ پانل یکی از انواع سازه های از پیش ساخته می باشد که برای ساخت انواع ساختمان ها با کاربری های متفاوت کاربرد دارد. این سازه حاصل پیشرفت تکنولوژی است. به همین جهت استفاده از این روش از هر نظر بهتر و کاملتر از ساخت انواع ساختمان ها با مصالح های سنتی و سنگین می باشد.

4.7/5 - (35 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button